Om en vecka kommer långlöpsdrottningen Therese Johaug (36) att offentliggöra om hon satsar vidare mot OS i Italien till vintern.
Det är Johaugs manager Jørn Ernst som säger detta till NTB.
Johaug gjorde comeback efter två års paus före förra säsongen. Då var det stora och slutgiltiga målet ski-VM i Trondheim där det slutade med tre silver och en bronsmedalj.
36-åringen från Dalsbygda i Nord-Østerdal var fast besluten att det bara skulle bli med denna enda comebacksäsong och upprepade det gång på gång under säsongen, men efterhand kom det mer tvetydiga signaler som tydde på att det kunde bli ännu en säsong i längdskidlöypen för henne.
Längdskidtävlingarna i OS 2026 ska hållas i Val di Fiemme, en plats där Johaug trivs och känner löypena in och ut.
Therese Johaug avslutade årets säsong med att vinna 50-kilometern i Lahti 23 mars. Veteranen står med 14 VM-guld och 4 OS-guld.
Norges Skiforbund satte åt en plats till Johaug på elitlandslaget då laget presenterades Oslo i slutet av april. Då uppgavs det att Johaug behövde lite mer tid innan hon skulle säga om hon tackade ja till platsen eller inte.